Nancy Spungen o Sid Vicious



Nancy Spungen och Sid Vicious, punkens stilikoner och ökända i hela världen. Har för bara ett litet tag sen läst boken om Nancys liv, hennes mamma Deborah Spungen är författare till denna bok. Man får följa Nancys liv sedan dagen hon föddes tills den dag som hon blev mördad i ett hotellrum i New York. En helt fantastisk bok, skrämmande. Men tror att det är en bästa bok jag någonsin läst. Nancy blev smutskastad, men ingen visste varför hon var som hon var. Hon var psykiskt sjuk o alla läkare, terapeuter och psykologer vägrade att hjälpa henne och hon skickades mellan ett stort antal läkare m.fl. Hon var en väldigt begåvad flicka. Hon hade så mycket intelligens som hon kastade bort genom att börja med droger, Heroin, för att linda smärtan och hennes dödsvilja. Hon sa till sin mor, enda sedan hon var liten tills dagen det inträffade.
- Mamma, jag kommer dö innan jag fyller 21
Och det hände. Men det var inte själv vållat, tror man. Mamma Deborah misstänker att det kan vara på ngt annat sätt. Nancy och Sid älskade varandra innerligt, men missförstod vad kärlek egentligen innebar. Dem hade en egen form av kärlek, men den var 100% äkta!
 Jag rekomenderar verkligen ALLA att läsa denna boken!!!
 Även om du inte gillar att läsa, jag är ingen läsmänniska men älskar denna bok! Du kommer att förstå verkligheten, att i princip inget av skvallret är sant. Man får en bild av familjens lidande både med Nancy i liv och död. Vilken smärta ett barn i psykisk ohälsa kan medföra när alla vägrar att hjälpa, att änns säga vad det är för "störning"  dem har. Men Nancy fick frid som hon längtat efter i hela sitt liv. Hennes enda utväg till frid var döden.

R.I.P Nancy Spungen!


Boken heter Inte som andra döttrar skriven av Deborah Spungen.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0